Fall Guys by @mediatonic has been out two weeks now and in that time has smashed our modest, and then wildest expectations of success.
— Jeff Tanton (@Jeff_Tanton) August 20, 2020
This is how the initial @gosujoe pitch came about and why this moment means so much pic.twitter.com/7F2WCzLHzc
『Fall Guys: Ultimate Knockout』デベロッパーMediatonicのクリエイティブディレクターJeff Tanton氏が同作の長く、楽しい歴史について明かしています。
Cut to Jan 2018 - and I invite Joe Walsh (@gosujoe) to brainstorm on a completely different internal pitch - something just clicked and he had his epiphany moment midway through.
— Jeff Tanton (@Jeff_Tanton) August 20, 2020
I got the one-pager for "FOOLS GAUNTLET" a few days later pic.twitter.com/NBU8PeqdqT
Enter Dan Hoang (@danhoangart) our principal concept artist who'd been messing about in Blender and very quickly produced our proto-game characters and colourful obstacle-course in the clouds. It instantly looked fun, clean, understandable. pic.twitter.com/lGv97MD4mD
— Jeff Tanton (@Jeff_Tanton) August 20, 2020
Tanton氏のツイートによると、同作は当初『Fool's Gauntlet』『Stumble Chums』と呼ばれていたようです。また制作初期の段階ではより過酷で競争力があり、リスポーンがなかったことや、かつてのコンセプトが「Another player knocks you off the tightrope? Too bad, game over(他のプレイヤーに綱渡りの綱を外されたのか?残念だ、ゲームオーバーだよ)」であったことなどを明かしています。
The redesign of the Fall Guy at the start of the project (@danhoangart again) Pre-prod art lead @biskyns is still most proud of giving them butts. The moment of understanding that face-holes should be in the chest of 'big' costumes is a tiny, wonderful revelation pic.twitter.com/4bsSUAZRBj
— Jeff Tanton (@Jeff_Tanton) August 20, 2020
また、同作が『Fool's Gauntlet』と呼ばれていた頃は100人プレイのゲームとされていましたが、ある一定人数を超えるとプレイヤーが状況を読みにくくなり、運の要素が強くなりすぎるために60人へ縮小されたことや、「Fall Guy」達のデザインについても明かしています。
『Fall Guys: Ultimate Knockout』はPS4/Steamにて配信中。PS4版については2020年9月1日午前10時までPS Plus会員向けフリープレイタイトルとして配信されています。